dimecres, 15 d’abril del 2009

Debat


Si digués que el debat ha estat una experiència interessant em quedaria curta, ha suposat un cúmul d'informació increïble al meu abast i força revolució mental. La temàtica de la interculturalitat, m'interessa moltíssim, em sembla imprescindible per a tothom tenir certes nocions al respecte, bàsicament perquè en el món en que vivim la multiculturalitat és un fet i la interrelació positiva, no. Crec que l'educació és la base de la societat, i si els que ens hi volem dedicar volem començar a canviar coses un debat com el que hem fet t'obre les portes a noves perspectives i nous coneixements. El fragment de pel·lícula és ideal per plantejar polèmica, no només entre nosaltres, sinó també interna. Per a mi ha suposat revisar molts conceptes i fer una reflexió profunda sobre quin és el meu posicionament en la interculturalitat, així com m'ha fet estar molt desperta i atenta al meu voltant, tractant de captar com vivim al carrer i quines actituds i prejudicis funcionen. També m'ha ajudat a estructurar marcs generals per entendre millor quines idees hi ha darrera dels currículums i com es posen en pràctica. Per a mi al principi va ser bastant difícil intervenir, perquè no havia llegit els blocs temàtics i això va retardar molt el meu inici en el debat, trobant-me així amb que idees que havien sortit i en les que m'hagués agradat donar opinió ja quedaven un munt de dies enrere, i amb que hi havia un munt d'intervencions ja fetes i englobar el que jo volia dir, amb la teoria i els pensaments d'altres autors més les intervencions dels companys, va ser tot un repte. Un cop vaig entrar en la dinàmica del debat va ser més senzill, també és clar perquè ja tenia algunes lectures realitzades! En algun moment em va resultar difícil separar els arguments, "continguts - d'autoritat", perquè a l'hora d'escriure em venien al cap molt relacionats, malgrat això fer "l'esforç" de fer-ho m'ha anat bé perquè crec que a vegades barrejant-los perden pes i perquè m'ha obligat a informar-me molt i molt (de manera més específica) per fer una argumentació completa. Amb les aportacions dels companys, poster m'ha faltat una mica de seguiment del fil conductor que anaven prenent el debat, val a dir que s'han repetit idees, hi havia intervencions que tan sols reafirmaven el que altres company@s deien, i no dic que no estigui bé donar la opinió si la comparteixes, però s'agraeix molt quan s'aporten coses noves o diferents que et fan donar-li dues voltes més al tema. En altres casos ha estat així, no recordaria mai qui les ha fet, però per a mi hi ha hagut intervencions brillants, tant de llargues com de curtes, però que han aconseguit despertar el meu interès i tenir ganes de continuar aprenent, que m'han enriquit realment, tant com ho ha fet tot el debat en si! Em sembla molt positiu veure com de les nostres inquietuds fèien aparèixer nous fils de conversa més enllà de les preguntes inicials, i tot el que el debat ens ha permès aportar-nos. I relacionat amb això m'he quedat amb ganes de compartir idees per aplicar aquesta interculturalitat trencant una mica els esquemes, i compartir també eines que suguin útils per a resoldre situacions del dia a dia, que com alguns companys dèien ens en falten.
El debat com a eina d'estudi m'ha fet crèixer també com a persona perquè m'he hagut de preguntar i respondre, què més li puc demanar?!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada