Crec que és una proposta molt interessant a nivell didàctic a desenvolupar a l'escola. Penso que els currículums que se sentirien més còmodes amb una tasca com aquesta són els de model transversal o també en el global (dins la classificació de Bernstein) ja que permet treballar la interculturalitat des de diferents àrees esducatives i perquè forma part d'una programació centrada en les necessitats reals de l'educand.
En qualsevol cas, encara que s'utilitzés des d'altres models curriculars, la WQ com a mitjà ofereix la possibilitat que l'educand prengui un paper actiu en la seva formació essent ell el responsable d'aprendre a través de descobrir i de les seves pròpies possibilitats, fent-lo així protagonista del seu aprenentatge. A més a més que els ofereix la possibilitat de treballar conceptes teòrics alhora que adquireixen competències noves en relació a internet i el món de la informàtica, fent encara més atractiva la tasca a realitzar.
El treball en grup ha estat molt productiu i satisfactori. Inicialment vam repartir les tasques a fer per cada un i vam establir un calendari, on ens hauriem de presentar entre noslatres el que havíem fet al debat i àrea de fitxers; de manera que la resta del grup després podia treballar sobre els continguts fent aportacions i participant així tots en l'elaboració final de cada un dels apartats. Jo he realitzat l'apartat de Tasca i Guia didàctica, però com comentava suara, he participat en la creació de totes els altres parts. Hem treballat amb format word, tal com recomanàven els consultors i després ho hem passat en format WQ. Per a mi la costrucció d'aquesta WQ i el treball en equip que hem realitzat ha estat molt interessant, m'ha aportat moltíssim, tant a nivell d'informació i eines noves de treball, com punts de vista diferents, com la implicació i ressolutivitat que hem tingut com a grup al llarg de la PAC.
Si voleu podeu fer un cop d'ull i visitar la nostra "Convivència Planetària"
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada