dimecres, 20 de maig del 2009

La nostra WQ "Convivència Planetària"


La nostra WQ "Convivència Planetària" està destinada a alumnes de primer d' ESO, malgrat es podria aplicar a la resta de cursos de la ESO també. El que ens proposem amb ella és que els alumnes coneguin altres cultures i siguin capaços de generar una convivència harmònica entre elles tot creant una obra de teatre. Es tracta d'un projecte de creació d'un planeta fictici amb representació de vàries cultures en ell.
En primer lloc els alumnes hauran de fer una recerca d'informació de les cultures a treballar escollides, després realitzaràn una posada en comú d'aquesta informació i faran un debat per establir conjuntament unes normes de convivència en aquest nou planeta al que viatjaran. I finalment crearan una obra de teatre amb diferents situacions representatives de possibles conflictes i sol·lucions en el planeta a partir de la normativa creada.
Amb aquestes tasques s'espera que els alumnes coneguin a més d'altres cultures valors com la tolerància, la convivència, el respecte i que siguin capaços de resoldre situacions conflictives tant en el moment de traball conjunt com en la ficció de l'obra de teatre. També s'espera que coneguin diferents formes ja existents de tractament de les cultures i gestió de la diversitat i que siguin capaços de desenvolupar autònomament un projecte amb participació tant individual com grupal.
La proposta en sí és transformadora, espera produïr un canvi d'enfoc en els alumnes sobre la diversitat cultural i la possible interculturalitat com a gestió d'aquesta mitjançant la creació de nous llenguatges culturals a través de la fusió dels elements de les cultures traballades.
Espero que us agradi!!

2 comentaris:

  1. La vostra WQ em sembla una proposta creativa i molt interessant: imaginar-se un món per al qual cal pactar unes normes de convivència a partir de conèixer els qui hi habiten. Caldrà posar en joc, doncs, valors i actituds individuals i consensuar-los amb el grup. I acabar fent una obra de teatre que reflecteixi aquest diàleg intercultural compartit. Els recursos són prou diversos. Voldria destacar-ne la guia didàctica, ja que aporta informació complementària a l’apareguda en les altres parts de la WQ, molt útil per al professorat: àrees amb les que es pot fer plantejament transversal, competències que treballa especialment, temporització, rol de l’educador en cadascuna de les activitats (gran idea!) i algun recurs complementari, per exemple una guia per orientar la dinamització del debat. Per acabar, només una proposta de millora: l’enllaç porta a la pestanya Procés i no a l’Inici (per si ho voleu modificar).

    ResponElimina
  2. L'autor ha eliminat aquest comentari.

    ResponElimina